VRIJDAG 13 juni

08/06/2014

VRIJDAG 13 juni

14.45 uur  Samenkomst van de kinderen van beide basisscholen in de tent op het feestterrein bij "Het Hart"

15.00 uur  Vogelschieten voor groepen 7 en 8

Wie worden er dit jaar jeugdschutterskoning- en koningin van Eefde?
Na afloop vindt de huldiging plaats in de tent.

15.00 uur  Voor alle andere kinderen :

Lekker dansen op vette beats tijdens een te gekke kinderdisc
o in de tent m.m.v. DJ Jack!!  Geef je favo nummer op en ga lekker uit je dak!
Na afloop van deze wervelende activiteitenmiddag voor de Eefdese schooljeugd is er voor allen een traktatie en dan óp naar.... de KERMIS!!

Draaimolen       voor de groepen 1 en 2 en kinderen peuterspeelzaal
Zweefmolen      voor de groepen 3, 4, 5 en 6
Autoscooter       voor de groepen 7 en 8

18.00 uur   Vogelschieten

(LET OP  TIJD = vervroegd i.v.m. voetbalwedstrijd !!)

Deelname uitsluitend voor leden van de Oranjevereniging “Eefde”, vanaf 18 jaar.
Inschrijven vanaf 17:45 uur bij het schietpunt. Inschrijfgeld € 5,00.

Tijdens het vogelschieten wordt er met een traditionele karabijn in een affuit op een houten vogel geschoten. Degene die de romp naar beneden schiet mag zich voor het komende jaar schutterskoning(-in) van Eefde noemen.
De kroning vindt plaats na afloop in de feesttent, evenals de uitreiking van de overige prijzen van het vogelschieten.

21.00 uur   Voetbalwedstrijd  Nederland – Spanje

Evenals in 2012 zal tijdens het Oranjefeest 2014 worden Oranje en voetbal in op een speciale manier verbonden. Vanavond zal het Nederlands elftal haar eerste wedstrijd op het WK spelen tegen Spanje. Wat is er nu leuker om de bijzonder gezellige sfeer die jaarlijks al bij het vogelschieten ontstaat vast te houden en samen te kijken naar de voetbalwedstrijd op een groot scherm in de feesttent. Direct na afloop van het vogelschieten zal de feesttent vanaf ca. 20.30 uur zijn geopend om helemaal in de Oranjesfeer te komen.

22.45 uur   De feestavond wordt voortgezet met DJ BACCHIE

Dennis Haarlink oftewel DJ Bacchie is al 10 jaar actief als professioneel allround DJ en in die 10 jaar is zijn motto altijd hetzelfde geweest; hij wil ieder feestje, hoe groot of hoe klein ook, tot een feest maken.

01.30 uur         Einde feestdag