Verlichte wagens klaar voor Eefdese lichtoptocht 2018

11/10/2018

Eefde maakt zich weer op voor de traditionele lichtoptocht op 13 oktober. In loodsen en bij boerderijen werken 7 buurten en een aantal groepjes kinderen al wekenlang ijverig om de gunsten van de jury  te winnen en het dorp te vermaken met een prachtige versierde wagen . Mis niks van dit spektakel - moedig de buurten aan langs de route en kom naar de spectaculaire presentatie van de wagens bij het Hart!

Zaterdagavond 13 oktober van 19.00 zal Eefde weer in het teken staan van de traditionele lichtoptocht. Zeven buurten en een aantal kindergroepen bouwden en verlichtten hun praalwagen dit jaar volgens het thema 'dieren' en zullen hun rondgang maken door het dorp vanaf Kerklaan, via Schoolstraat, Zutphenseweg, Beeklaan, Julianalaan, Jolinkweg en Schurinklaan richting het Hart. Daar, op het Triverseplein, nodigt de Oranjevereniging alle toeschouwers uit voor een unieke finale! Twee tribunes worden opgebouwd, waartussen de wagens zich één voor één begeven en worden gepresenteerd. Het publiek kan ondertussen genieten van een hapje en drankje; het belooft een waar spektakel te worden. Geef de wagenbouwers de waardering die ze verdienen en komt allen naar de presentatie bij het Hart!

Na afloop barst in het Hart het feestgedruis los tijdens het Najaarsfeest.

De fantastische band 'The Sjefs' komt dit festijn opluisteren met een spetterend optreden. Natuurlijk worden ook - rond half elf - de winnaars van de lichtoptocht bekend gemaakt. En natuurlijk . zal het nog lang onrustig blijven deze nu al historische 13e oktober 2018.