Veel activiteit tijdens dorpsfeesten

07/06/2015

Veel bewoners van Eefde, van klein tot groot en van jong tot oud, hebben actieve dagen achter de rug tijdens de dorpsfeesten op 4, 5 en 6 juni georganiseerd door de plaatselijke Oranjevereniging.

Of het nu gaat om zingen, beachvolleybal, kruisboogschieten, vogelschieten, een spelcircuit, bakken of disco, het kwam allemaal voorbij. Voeg daar een kermis en mooi weer aan toe, en je hebt alle ingrediënten voor succesvolle feesten.

Op donderdag 4 juni betraden 12 helden gezamenlijk het podium voor een spetterende opening van de zangcompetitie ‘Held van Eefde’ 2015. Het swingende nummer Let Me Entertain You van Robbie Williams zorgde er voor dat het publiek meteen in de juiste stemming was voor een geslaagde avond. Een deskundige jury beoordeelde de  optredens. Zij benoemde Bolina Aalderink met haar nummer The Climb van Miley Cyrus als winnaar. Naast ‘eeuwige roem’ hangt binnenkort ook haar foto aan de ‘Wall of Fame’ in dorpshuis Het Hart tussen de winnaars van de afgelopen zeven jaar.

Vrijdagmiddag was ingericht voor de kinderen van de peuterspeelzalen en de basisscholen. Voor de allerkleinsten was er een disco in de tent, voor de groepen 4 en 5 een bakactiviteit, voor de groepen 6 en 7 een spelcircuit en groep 8 mocht kennismaken met de sport boogschieten.

Het traditionele vogelschieten op de vrijdagavond kon, ondanks de regen en onweer,  gewoon doorgaan. Als afscheidscadeau mag aftredend voorzitter van de Oranjevereniging Klaas Bron zich Schutterskoning 2015 noemen.

De laatste activiteit op zaterdag is het altijd gezellige en sportieve beachvolleybal toernooi  voor jeugd en volwassenen. Het aantal deelnemers dat graag sport met zand tussen de tenen is nog steeds groeiende.

Dit alles vond plaats op de nog niet geheel voltooide, heringerichte traverse. Het nieuwe dorpsplein biedt niet alleen voldoende ruimte aan de feesttent, de kermis en het beachvolleyba,l maar oogt ook veel gezelliger.

Zaterdagavond werden de feesten afgesloten met een optreden van de5 BROTHERS, een band bestaand uit vijf opmerkelijk muzikale broers met een markante uitstraling. Gedurende de pauzes van de band werd het publiek  vermaakt met het optreden van DJ Bachie.  De samenwerking tussen band en DJ was een goede mix en een mooie afsluiting van de festiviteiten.