Kroonledendag 2016

Archief:
05/10/2016

Op 7 september jl. zijn we met een select groep mensen op bezoek geweest bij Accell Group in Apeldoorn. Deze fabriek blijkt een groot internationaal distributiecentrum te zijn voor maar liefst 26.000 fietsonderdelen en accessoires.

We werden ontvangen door directeur Jeroen Snijders Blok en zijn collega Michiel met koffie/thee en een petite four. Na wat overleg over de organisatie en het werk wat er gedaan wordt in Apeldoorn, werden we in twee groepen verdeeld voor de rondleiding. Jeroen noemt de fabriek de 'pakjesfabriek'. Het picken van de orders is geen mensenwerk, maar wordt door robots gedaan.

Mensenwerk is nog wel het invoeren van de orders, de voorraad op orde houden en de orders verzend klaar maken naar landen in Europa en buiten Europa.

Een aantal kroonleden had verwacht het proces van het in elkaar zetten van de fietsen te zien, maar dat gebeurt niet meer in Apeldoorn, nog wel in Heerenveen (hoofdkantoor van de Accel Group).

Na de rondleiding kregen we een drankje aangeboden en vertelde Jeroen en Michiel ons over de innovatieve ontwikkelingen en succesformules, waarvan een aantal ook geflopt zijn, van de Accel Group.

De dag hebben we afgesloten met een heerlijk koud en warm buffet bij het 't Hart.