Koningsspelen 24 april 2015

03/05/2015
Dansen en zingen op het Koningslied 'Energie' van Kinderen voor Kinderen

24 april 2015

Met een goed humeur door het prachtige weer kwam iedereen in sportieve outfit naar school, want vandaag waren de Koningsspelen 2015. In Eefde werd dit feest georganiseerd door de basisscholen De Bargeweide en Vila60 in samenwerking met de Oranjevereniging Eefde voor alle kinderen in het basisonderwijs. Deze vrolijke en sportieve dag werd voorafgegaan door een lekker en bovenal feestelijk Koningsontbijt.

Het doel van deze sportieve dag is om kinderen te laten zien hoe belangrijk én leuk het is om te bewegen.
Eenmaal aangekomen op het voetbalterrein van Sportclub Eefde werd deze feestelijke dag gestart met het zingen van en het dansen op het Koningsspelen lied ‘Energie’ van Kinderen voor Kinderen. Het was een vrolijke boel, met zelfs een polonaise op het veld.

Vervolgens gingen de kinderen actief aan de gang met sport en spel. De groepen 1,2 en 3 werden vermaakt met oud Hollandse spelen zoals, koekhappen, snoephappen en zaklopen.

De oudere kinderen konden kennismaken met diverse sporten zoals volleybal, voetbal, korfbal, touwtrekken en bootcamp, georganiseerd door verenigingen uit de omgeving. Na afloop was er een traktatie voor de kinderen en ging iedereen voldaan huiswaarts. De organisatie is supertrots dat met de hulp van heel veel vrijwilligers zo’n fantastisch evenement voor de Eefdese jeugd op touw is gezet.