DORPSFEESTEN, 6,7 en 8 JUNI

06/05/2013

Gedurende drie dagen organiseert de Oranjevereniging tentfeesten op het feestterrein bij Dorpshuis Het Hart, waar tevens diverse kermisattracties zijn opgesteld.

Kijk voor meer informatie en foto's over de dorpsfeesten bij Kermis en Helden van Eefde

DONDERDAG 6 juni

Organisatie Oranjevereniging ”Eefde”en Het Hart

13.30 uur          Start Kermis

20.00 uur          “Helden van Eefde”

Locatie: de feesttent

Zoals gebruikelijk staat op de donderdagavond “Helden van Eefde” op het programma. De organisatie daagt wederom Eefdenaren en hun verenigingen uit om in de tent een onvergetelijke muzikale act uit te voeren die het publiek in vervoering brengt. Onder het motto:

“Wie niet waagt, die niet wint”.

De muzikale begeleiding zal opnieuw verzorgd worden door het Harmonieorkest van Concordia Eefde, o.l.v. dirigent Jos Pijnappel.

Een deskundige jury zal de optredens beoordelen en voor de beste prestaties is er een leuke prijs beschikbaar en eeuwige roem in de Wall of Fame in Het Hart.

BELANGRIJK: tot nu toe was de entree voor deze avond gratis. Echter, het organiseren van een avond met muziek en geluid brengt hoge kosten met zich mee; ca. €7000,--. Deze kosten kan de organisatie niet meer volledig zelf dragen. Derhalve heeft zij moeten besluiten tot entreeheffing over te gaan. Aan de entreeprijs is wel een verloting gekoppeld met enkele mooie (gesponsorde) prijzen;     uw entreebewijs is tevens uw lotnummer.

Entree: € 3,-- p.p. vanaf 18 jaar

24.00 uur          Einde feestdag

VRIJDAG 7 juni

13.30 uur

Samenkomst van de kinderen van beide basisscholen in de tent op het feestterrein bij "het Hart"

13.45 uur

prijsuitreiking ballonwedstrijd

Vogelschieten voor groepen 8          Locatie: naast de feesttent

Wie worden er dit jaar jeugdschutterskoning- en koningin van Eefde?Na afloop vindt de huldiging plaats in de tent

Spellencircuit voor de groepen 6 en 7.

De groepen worden in teams opgedeeld. Er wordt een beroep gedaan op de behendigheid, snelheid en conditie van de deelnemers.Het belooft een vet sportief evenement te worden. Voor de beste/leukst presterende teams is er een leuke beloning.

Theatervoorstelling     CIRQUE MAGNIFIQUE    voor de groepen 1 t/m 5
Twee reizende muzikale clowns komen in een piepklein verlaten circus terecht.
Als ze één voet in de piste hebben gezet, staan ze oog in oog met een enthousiast publiek ...... dat met smart zit te wachten op de circusvoorstelling van het jaar.
Ontsnappen is niet meer mogelijk en dus proberen de clowns te redden wat er te redden valt.

Een hartverwarmende voorstelling met veel humor, muziek, fantastische goochelkunsten, acrobatiek en andere circus skills.

Na afloop van deze wervelende activiteitenmiddag voor de Eefdese schooljeugd is er voor allen een traktatie en dan óp naar.... de KERMIS!!

Draaimolen       voor de groepen 1 en 2
Zweefmolen      voor de groepen 3 en 4
Autoscooter       voor de groepen 5 t/m 8

19.00 uur    Vogelschieten

Locatie: feestterrein

Deelname uitsluitend voor leden van de Oranjevereniging “Eefde”, vanaf 18 jaar. Inschrijven vanaf 18:45 uur bij het schietpunt. Inschrijfgeld € 5,00.

Vroeger tijden herleven…. Tijdens het vogelschieten wordt er dit jaar met een traditionele karabijn in een affuit op een houten vogel geschoten. Degene die de romp naar beneden schiet mag zich voor het komende jaar schutterskoning(-in) van Eefde noemen. De kroning vindt plaats na afloop in de feesttent, evenals de uitreiking van de overige prijzen van het vogelschieten.

21.00 uur          Feestavond m.m.v. partyband B*Gentle

Partyband b*gentle is een bijzondere combinatie van muzikanten die een TOP product neerzetten, waar iedereen veel plezier aan kan beleven. Een gedrevenheid om een groot feest neer te zetten met alle toeters en bellen, maar met beide benen op de grond om iedereen een fantastisch muzikale avond te bezorgen. Of het nu gaat om een bruiloft, carnaval, een tentfeest of een receptie... b*gentle maakt het feest!

Zangeres Anne beschikt over een fantastische stem en toetsenist Remco zorgt voor de juiste en beste sounds. Samen met superstrakke bassist Sampha vormen zij drieën het front van b*gentle. Drummer Hans zorgt voor de strakke beats van achter zijn drumstel en daarbij zingt hij net zo goed als dat hij groot is. Bij gitarist Rob worden alle 6-snarige kwaliteiten naar boven gehaald en hij wordt geroemd om zijn "fingerspitzen gefühl".

01.30 uur          Einde feestdag

Zaterdag 8 juni

10.00 uur     Jeugd-Beach Volleybal

12.00 uur    "Beach Volleybal Toernooi”

locatie: feestterrein

Zon of regen niets houdt ons tegen om ons jaarlijkse Beachvolleybal toernooi te organiseren tijdens de kermis.

De Oranjevereniging en VIOS zorgen weer voor een strakke organisatie op zaterdag 8 juni vanaf 12.00 uur. Er liggen weer 6 velden voor jullie klaar met goudgeel zand en strakke belijning.

Wij zorgen voor de verfrissing, jullie voor de gezelligheid en veel sportiviteit.

Voor de jeugd zijn er leuke activiteiten rondom de speelvelden. We gaan om 12.00 uur al van start, zodat de finales vóór 17.00 uur kunnen worden gespeeld. Er wordt weer gespeeld in prestatie- en recreatieklasse. In de prestatieklasse speel je met 3 spelers per team en in de recreatieklasse met 4 spelers per team. Er wordt gezorgd voor goudgele stranden, parasols en voldoende vocht om de dorst te lessen. Wij hopen ook deze keer weer op een zonnig, gezellig en sportief feest, met natuurlijk veel supporters langs de lijn. Rondom de velden zullen diverse activiteiten plaatsvinden voor jong en oud. Gezien de beperkte speelruimte, is er een limiet aan het aantal deelnemers. Dus meld je team z.s.m. aan, want: vol is vol.     Het inschrijfgeld bedraagt € 15,00 per team.

Opgave bij Joke van Santen: jc.vansanten@tiscali.nl

21.00 uur          Feestavond m.m.v. Perfect Showband

locatie: feesttent

ENTREE:

€ 8,00    : voor niet leden ouder dan 18 jaar
                        € 7,00    : voor nieuwe leden (2013)
                        € 6,00    : voor leden ouder dan 18
                        € 4,00    : voor jongeren van 12 - 18 jaar
                                     : jonger dan 12 jaar: gratis entree

De naam Perfect Showband is wellicht een tikje gewaagd, maar sinds het ontstaan van de band in 1992 kunnen zij terugzien op vele geslaagde optredens. Of het nu een feesttent, dinerdansant, personeelsfeest of bruiloft  betreft, het woord 'perfect' staat hoog in het vaandel.

Perfect Showband, een succesvolle Gelderse band met per 1 maart  Marieke Dollekamp, deelneemster van The Voice of Holland, in de gelederen.
Een royale bos rode krullen en een witte vleugel het gloedvolle middelpunt van elke show.

01.30 uur          Einde feestdag