7, 8 en 9 Juni: De Eefdese dorpsfeesten

Locatie: Het Hart
Organisatie: Oranjevereniging Eefde & Het Hart

13.30 uur Start Kermis

20.00 uur “Helden van Eefde”
(locatie: de feesttent)

Zoals gebruikelijk staat op de donderdagavond “Helden van Eefde” op het programma. De organisatie daagt wederom Eefdenaren en hun verenigingen uit om in de tent een onvergetelijke muzikale  act uit te voeren die het publiek in vervoering brengt. Onder het motto: “Wie niet waagt, die niet wint”. De muzikale begeleiding zal opnieuw verzorgd worden door het Harmonieorkest van Concordia Eefde, o.l.v. dirigent Jos Pijnappel.

Een deskundige jury zal de optredens beoordelen en voor de beste prestaties is er een leuke prijs beschikbaar en eeuwige roem in de Wall of Fame in Het Hart.

24.00 uur Einde feestdag

VRIJDAG 8 juni

13.30 uur Samenkomst van de kinderen van beide basisscholen in de tent op het feestterrein bij “Het Hart”

Vogelschieten voor groepen 8.
(locatie: naast de feesttent)
Wie worden er dit jaar jeugdschutterskoning- en koningin van Eefde? Na afloop vindt de huldiging plaats in de tent

Spellencircuit voor de groepen 6 en 7.
De groepen worden in teams opgedeeld. Er wordt een beroep gedaan op de behendigheid, snelheid en conditie van de deelnemers.
Het belooft een vet sportief evenement te worden. Voor de beste/leukst presterende teams is er een leuke beloning.

Theatervoorstelling “De KIDZ-DJ Discoshow”
(locatie: in de feesttent)

Voor de groepen 1 t/m 5.

Een spannende, interactieve, snelle en hippe Discoshow. Leuk voor de kids maar zeker ook voor de ouders! Stelt u zich een knotsgekke show voor waar veel hilariteit en vaart in zit. De Kidz-DJ draait zijn leukste hits waarop de kinderen uit hun dak kunnen gaan. Het staat garant voor een interactief (dans)feest voor kinderen van 4 tot 10 jaar en natuurlijk ook voor papa’s, mama’s, opa’s en oma’s.
iedereen mag, nee: moet wel meedoen met dit feest! De Kidz-DJ brak in november 2011 definitief door, toen hij AHOY op zijn kop zette tijdens Het Club van Sinterklaasfeest (RTL)!met een lach,een lied en een traan.Je hoeft niet stil te zitten want meedoen is het motto! Dezes p r a n k e l e n d e voorstelling duurt 60 minuten. Geschikt voor een publiek van3-103 jaar.

Na afloop van deze wervelende activiteitenmiddag voor de Eefdese schooljeugd is er voor allen een traktatie en dan op naar.... de KERMIS!!

Draaimolen  voor de groepen 1 en 2
Zweefmolen  voor de groepen 3 en 4
Autoscooter  voor de groepen 5 t/m 8

19.00 uur Vogelschieten
(locatie: feestterrein)

Deelname uitsluitend voor leden van de Oranjevereniging “Eefde”, vanaf 18 jaar. Inschrijven vanaf 18:45 uur bij het schietpunt. Inschrijfgeld € 4,00.
Na afloop van het vogelschieten vindt de kroning plaats van de Schutterskoning of -koningin in de feesttent, evenals de uitreiking van de overige prijzen van het vogelschieten.

21.00 uur Feestavond
(locatie: in de feesttent)

Even voorstellen: “Festival Showband”

Festival is een veelgevraagd viermans-orkest op bruiloften, bedrijfsfeesten en evenementen. Een ervaren orkest met een lekker in het gehoor liggend repertoire voor jong en oud.

Festival is een (h)eerlijke LIVE band en kan daardoor op elk moment flexibel inspelen op de sfeer in de zaal. Géén midi-files, orkestbanden of computers op het podium!

Een breed repertoire,veel ervaring, gepaste kleding, een aangenaam geluidsniveau en een overdosis aan enthousiasme en humor zorgen voor een onvergetelijke avond!

Festival is in 1985 opgericht door Han Lebbink, de gitarist en saxofonist van de band. De ritmesectie wordt verzorgd door Peter van Eijk op bas en Ronald van de Beeten op drums. De toetsen
worden op sublieme wijze bespeeld door Rob Vrolijk.

Allen nemen ze een deel van de zang voor hun rekening, waardoor het geheel staat als een huis. De bandleden weten met hun inzet en show het publiek te betrekken...

Ziet U bekende gezichten? Dat kan kloppen, want deze muzikanten hebben hun sporen al verdiend bij bekende orkesten zoals: Teach In, Superfly, Assorti en Hydra

Kwaliteit en fun is de drijfveer achter de band. Festival Showband: al sinds 1985 een begrip in het Oosten!

01.30 uur  Einde feestdag

ZATERDAG 9 juni

12.00 uur “Beach Volleybal Toernooi”
(locatie: feestterrein)

Niet meer weg te denken uit Eefde is het jaarlijkse beachvolleybal toernooi tijdens de kermis. Op 9 juni 2012 gaan we dit spektakel weer organiseren. Wij zorgen voor goudgele stranden, prachtig speelveld, muziek en sfeer. Het weer hebben we niet in de hand maar wij hopen op een zonovergoten dag. Als thema voor de kleding kunnen we niet om het EK voetbal heen, dus dos je uit in het oranje. Voor de jeugd zijn er leuke activiteiten rondom de speelvelden. We gaan om 12.00 uur al van start, zodat de finales vóór 17.00 uur kunnen worden gespeeld. Er wordt weer gespeeld in prestatie- en recreatieklasse. In de prestatieklasse speel je met 3 spelers per team en in de recreatieklasse met 4 spelers per team. Er wordt gezorgd voor goudgele stranden, parasols en voldoende vocht om de dorst te lessen. Wij hopen ook deze keer weer op een zonnig, gezellig en sportief feest, met natuurlijk veel supporters langs de lijn. Rondom de velden zullen diverse activiteiten  laatsvinden voor jong en oud. Gezien de beperkte speelruimte, is er een limiet aan het aantal deelnemers. Dus meld je team z.s.m. aan, want: vol is vol.

Het inschrijfgeld bedraagt € 10,00 per team.
Opgave bij Joke van Santen: jc.vansanten@tiscali.nl
Noteer alvast 9 juni in uw agenda en maak er werk van!

Verdere informatie krijgt u via “De Gids”, de “Berkelbode” en de flyers in het dorp.

16.00 uur In Eefde kan Oranje niet verliezen Tijdens het Oranjefeest 2012 zal Oranje en voetbal in Eefde op een speciale manier worden verbonden. Zaterdag 9 juni zal het Nederlands elftal haar eerste wedstrijd op de Europese kampioenschappenspelen tegen Denemarken. Wat is er nu leuker om de bijzonder gezellige sfeer die jaarlijks al bij de beachvolleybal wedstrijden ontstaat vast te houden en samen te kijken naar de voetbalwedstrijd op een groot scherm in de feesttent. De organisatie rondom deze wedstrijd vindt plaats op een manier kenmerkend voor het dorp Eefde: een nauwe samenwerking tussen de Oranjevereniging, ’t Hart en Sportclub Eefde. Direct na afloop van de beachvolleybal wedstrijden zal de feesttent vanaf ca. 16.00 uur zijn geopend om helemaal in de Oranjesfeer te komen. De barbezetting zal voor, tijdens en na de wedstrijd door vrijwilligers van Sportclub Eefde worden waargenomen. In de feesttent zal een groot scherm aanwezig zijn waar jong en oud de wedstrijd kan volgen.
De komende maanden zal hier nog op diverse manieren aandacht aan worden besteed, maar een ding kan nu al worden vastgesteld: in Eefde kan Oranje niet verliezen!

21.00 uur Feestavond
(locatie: feesttent)

De muziek wordt verzorgd door: “Perfect Showband” In 1992 is Perfect Showband opgericht. In de beginjaren werden gemiddeld 150 optredens per jaar gedaan en was Perfect Showband een veel gevraagd orkest op allerlei feesten. Ook artiesten wilden in die jaren graag begeleid worden door hun. De tijden veranderen en artiesten gaan steeds meer met een CD naar de optredens en dus heeft ook Perfect Showband het over een andere boeg gegooid. Het doel van Perfect Showband is om elk optreden een tevreden en feestende menigte achter te laten. Perfect Showband heeft een repertoire waar voor ieder wat in zit. Op de bedrijfsfeesten kan het wat beschaafder maar in de feesttenten wordt de zaak volledig op zijn kop gezet. Geen enkel van de 150 optredens per jaar is hetzelfde, een vaste setlijst kent men niet. Van het een naar het ander, dans, feest,actueel,oud, tropisch, rock, alles komt voorbij, alleen en enkel voor dat ene doel: mensen vermaken.

01.30 uur  Einde feestdag